IMO: Svært at lave en global aftale om ophugning

IMO vil ikke sætte en dato for, hvornår Hongkong-konventionen om ophugning af skibe i bedste fald kan træde i kraft. "Aftalen er kompleks," siger IMO's chef for havmiljø til ShippingWatch.
AF TOMAS KRISTIANSEN & LOUISE VOGDRUP-SCHMIDT

IMO i London kan på den ene sidste bryste sig af de globale miljøaftaler for skibstrafikken, der er trådt i kraft fra årsskiftet: EEDI, der skal sikre et bedre design, og SEEMP, der skal sikre en bedre drift af skibene.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også