ShippingWatch

IMO: Svært at lave en global aftale om ophugning

IMO vil ikke sætte en dato for, hvornår Hongkong-konventionen om ophugning af skibe i bedste fald kan træde i kraft. "Aftalen er kompleks," siger IMO's chef for havmiljø til ShippingWatch.

IMO i London kan på den ene sidste bryste sig af de globale miljøaftaler for skibstrafikken, der er trådt i kraft fra årsskiftet: EEDI, der skal sikre et bedre design, og SEEMP, der skal sikre en bedre drift af skibene.

På den anden side er IMO langt fra at være en organisation, der bliver hyldet for sin hurtighed og smidighed, men er som en del af FN underlagt det tempo, som medlemsstaterne betinger. Det gælder for arbejdet med CO2, ligesom det gælder for de kommende regler for ophugning af skibe eller behandling af ballastvand.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Maersk: Situationen stabiliserer sig i Shanghai

Situationen i Shanghai er ved at stabilisere sig, og generelt fungerer havnene i Kina godt, lyder det fra Maersk. Til gengæld melder rederiet om et fortsat stort pres på europæiske havne.

CBS lancerer bestyrelses-uddannelse for shipping

Med støtte fra en række profilerede shipping-navne er halvdelen af pladserne på det første modul af CBS’ nye Blue Board Leadership Programme allerede besat. Andreas Sohmen-Pao er blandt underviserne.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs