Oven på et pænt resultat for 2012 er der en del mere optimisme hos tørlastrederiet Ultrabulk end man ellers oplever i den hårdtprøvede bulksektor for tiden. Efter et minus i 2011 på fire mio. USD kom Ultrabulk tilbage med et plus på 14,1 mio. USD i 2012, som endvidere var det første hele år efter sammenlægningen af U-SEA Bulk og Ultrabulk. Rederiets CEO, Per Lange, siger, at det er Ultrabulks forretningsmodel, der har gjort forskellen i et presset marked. Rederiet har været i stand til at have god balance mellem last og skibe, holde kunderne tæt til sig og fortsat sikre sig langtidskontrakter til fornuftige rater.
Udviklingen er forløbet så godt, at Ultrabulk stort set allerede har lukket for afdækningen i 2013 (pt. 93 procent), og kan allerede nu konstatere, at afdækningsgraden er oppe på 80 procent i 2014. Det er ”mere end rederiet ønsker”, som Per Lange fastslår over for ShippingWatch, og derfor regner han allerede nu med at skulle langtidschartre måske hele ti skibe inden for rederiets tre segmenter ud over de 9-11 skibe, der er en del af den investeringsplan, som er offentliggjort i regnskabet.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app