ShippingWatch

Ultrabulk køber ny kamsarmax

Ultrabulk har indgået aftale om en langtidscharterkontrakt på en ny bulk kamsarmax under bygning i Japan. Skibet skal leveres i slutningen af 2014, og aftalen lyder på mulighed for Ultrabulk for at købe det i løbet af charterperioden.

Ultrabulk har lagt billet ind på at chartre en ny 81.000 dwt kamsarmax bulkcarrier på langtidskontrakter op til 13 år i Ultrabulks eksisterende flåde af lange kontrakter. Det skriver Ultrabulk i en pressemeddelelse.

Aftalen giver mulighed for, at Ultrabulk kan købe skibet i løbet af charterperioden. Skibet leveres i 2014.

"Vi fortsætter med at arbejde meget tæt sammen med de primære internationale fragtpartnere om at opbygge vores langtidsfragtbog, som nu løber mere end ti år frem fra nu. Vi må sikre, at vi fortløbende har en moderne højkvalitetsflåde, som tilbyder vores fragtpartnree den bedst mulige hardware til deres transportbehov og -ambitioner," siger Per Lange, der er CEO i Ultrabulk.

Ultrabulk har allerede bestillinger på nybygninger i form af i alt otte enheder og option på to mere, som skal leveres fra i år og til 2015 og primært bygges i Japan.

Per Lange er ikke nervøs for det hårde bulkmarked, fremgår det af pressemeddelsen.

"Vi ser helt sikkert, at det fremtidige marked på kort sigt vil forblive under betydeligt pres fra overskydende tonnage og en begrænset stigning i efterspørgsel, men vi kan ikke nå den absolutte bund af markedet med vores totale flådeekspansionsprogram. Vi bliver nødt til at tage det trin for trin. Vi tror på at have et kontinuerligt nybygningsprogram, hvor vi ikke kun sikrer altid at have en moderne flåde til at servicere vores partnere, men også sikrer acceptable gennemsnitlige tonnageomkostninger," siger Per Lange.

Ny Thoresen-chef: Det er gået meget stærkt 

Ultrabulk regner med 15 procents besparelse på øko-skibe 

Ultrabulk: Tørlast vil få det svært frem til 2015 

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste artikler på ShippingWatch

Myndighed har anket dom over krænkelsesdømt Maersk-kaptajn, logistikoncernen DSV vokser kraftigt i Sydamerika, Europas behov for kul åbner nyt marked for tørlast, og Maersk Broker erklærer sig parat til vækst inden for tank.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs