SeaIntel: Overkapaciteten flytter til nye ruter

50 nye containerskibe på over 10.000 teu blev bygget og indsat i international containerfart sidste år, primært på Asien-Europa. De har hovedsageligt erstattet skibe på 6-8.000 teu, der nu skaber overkapacitet andre steder, skriver SeaIntel.
Foto: Hapag-Lloyd
Foto: Hapag-Lloyd

Det er primært de mellemstore containerskibe mellem 6.000 og 8.000 teu. som bliver trukket ud fra hovedruten mellem Asien og Europa, efterhånden som rederierne indsætter større og større skibe på ruten.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Skal indeholde mindst 6 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu


Læs også