ShippingWatch

SeaIntel: Overkapaciteten flytter til nye ruter

50 nye containerskibe på over 10.000 teu blev bygget og indsat i international containerfart sidste år, primært på Asien-Europa. De har hovedsageligt erstattet skibe på 6-8.000 teu, der nu skaber overkapacitet andre steder, skriver SeaIntel.

Foto: Hapag-Lloyd

Det er primært de mellemstore containerskibe mellem 6.000 og 8.000 teu. som bliver trukket ud fra hovedruten mellem Asien og Europa, efterhånden som rederierne indsætter større og større skibe på ruten.

Sidste år blev der ifølge SeaIntels Maritime Analysis bygget og indsat ikke mindre end 50 nye containerskibe med en kapacitet på over 10.000 teu, som skubber mindre fartøjer ud, som skal indsættes andre steder.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs