SeaIntel: Overkapaciteten flytter til nye ruter

50 nye containerskibe på over 10.000 teu blev bygget og indsat i international containerfart sidste år, primært på Asien-Europa. De har hovedsageligt erstattet skibe på 6-8.000 teu, der nu skaber overkapacitet andre steder, skriver SeaIntel.
Foto: Hapag-Lloyd
Foto: Hapag-Lloyd

Det er primært de mellemstore containerskibe mellem 6.000 og 8.000 teu. som bliver trukket ud fra hovedruten mellem Asien og Europa, efterhånden som rederierne indsætter større og større skibe på ruten.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også