Hedegaard: Nødvendigt at tage IMO med for at få CO2-aftale

Når Klimakommissær Connie Hedegaard i efteråret sammen med transportkommissær Siim Kallas udskød fastsættelsen af konkrete mål for CO2-udledningen i skibsfarten, var det en nødvendighed, fortæller kommissæren i et interview med ShippingWatch.

Global regulering på klimaområdet vil altid være bedre end regional lovgivning. Så den nuværende proces med at gennemføre en såkaldt monitorerings- og rapporterings- og verfiiceringsperiode (MRV) i IMO, frem for at EU egenhændigt indfører CO2-regler for skibsfarten, giver mere mening og mere gennemslagskraft.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Skal indeholde mindst 6 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu


Læs også