ShippingWatch

Straits Tankers satser på olietransport via Nordøstpassagen

Det kræver erfaring og særdeles god sikkerhed at begive sig i kast med Nordøstpassagen. Men der er mange penge at spare og tjene. Læs om Straits Tankers arbejde for at kunne operere på ruten.

Foto: Privat

Et foto af en isbjørn på en isflage og beskeden om, at kaptajnen ikke har set et skib i dagevis, er for det meste kutyme, når Martin Lorenz, Senior Chartering Manager for Straits Tankers, modtager middagsrapporten fra et fartøj i Nordøstpassagen.

Og der er ikke mange skibe i den globale flåde, som er i stand til at sejle i farvandet, som byder på alvorlige udfordringer. Alligevel var der ingen tvivl hos Hafnia Management, da man i 2011 indgik et joint venture med japanske MOL om poolen Straits Tankers. Et 50/50 ejerskab med hovedkontor i Singapore, som i dag huser 30 LR1 tankskibe, hvoraf seks er isklassificeret.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs