Et foto af en isbjørn på en isflage og beskeden om, at kaptajnen ikke har set et skib i dagevis, er for det meste kutyme, når Martin Lorenz, Senior Chartering Manager for Straits Tankers, modtager middagsrapporten fra et fartøj i Nordøstpassagen.
Og der er ikke mange skibe i den globale flåde, som er i stand til at sejle i farvandet, som byder på alvorlige udfordringer. Alligevel var der ingen tvivl hos Hafnia Management, da man i 2011 indgik et joint venture med japanske MOL om poolen Straits Tankers. Et 50/50 ejerskab med hovedkontor i Singapore, som i dag huser 30 LR1 tankskibe, hvoraf seks er isklassificeret.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app