
Det er helt uforsvarligt at sejle via Nordøstpassagen nord om Rusland med skibe, der ikke er isforstærkede. Og Ruslands invitation til rederier om alligevel at gøre det er mest af alt et politisk stunt, lyder det fra den danske pioner på området, Nordic Bulk Carriers.
Rederiet tror så meget på den alternative rute mellem Europa og Asien, at Nordic Bulk Carriers sammen med sin investor, Phoenix Bulk Carriers, og storkunden Glencore International vil fordoble sin tonnage på Nordøstpassagen, erfarer ShippingWatch. Men al ny tonnage, der først tilgår i 2014 og 2015, bliver inden for den sikreste isklasse-type, 1A. Og rederiet mener i det hele taget, at sejlads på den øde rute som minimum bør foregå i et isklassificeret skib.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app