ShippingWatch

Mitsui's massive spareplan kan trække blodige spor

Topledelsen i japanske Mitsui OSK Lines anført af Koichi Muto vil sælge ud af tørlast- og tankskibe, hugge op og ikke mindst annullere kontrakter og levere indchartrede skibe tilbage.

Topchef Koichi Muto fra japanske Mitsui OSK Lines (MOL) leverer i en detaljeret tale-til-nationen-og-investorer redegørelse nogle mørke udsigter fredag for et af verdens største rederier, der for andet år i træk må konstatere et underskud i milliardklassen, ca. 1 mia. USD i 2012.

Men Koichi Muto leverer også en løsning, en reform af hele koncernen, der indeholder et massiv frasalg, ophugning, tilbageleveringer af indchartrede skibe og annulleringer af kontrakter inden for især tørlast og tank med henblik på at reducere den frie og stærkt tabsgivende tonnage i spotmarkedet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste artikler på ShippingWatch

Myndighed har anket dom over krænkelsesdømt Maersk-kaptajn, logistikoncernen DSV vokser kraftigt i Sydamerika, Europas behov for kul åbner nyt marked for tørlast, og Maersk Broker erklærer sig parat til vækst inden for tank.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs