
Topchef Koichi Muto fra japanske Mitsui OSK Lines (MOL) leverer i en detaljeret tale-til-nationen-og-investorer redegørelse nogle mørke udsigter fredag for et af verdens største rederier, der for andet år i træk må konstatere et underskud i milliardklassen, ca. 1 mia. USD i 2012.
Men Koichi Muto leverer også en løsning, en reform af hele koncernen, der indeholder et massiv frasalg, ophugning, tilbageleveringer af indchartrede skibe og annulleringer af kontrakter inden for især tørlast og tank med henblik på at reducere den frie og stærkt tabsgivende tonnage i spotmarkedet.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app