ShippingWatch

Japansk storrederi reducerer flåden efter milliardtab

Mitsui OSK Lines (MOL), der bl.a. er en del af den Maersk-ledede VLCC-pool Nova Tankers, vil reducere sin tilstedeværelse i spotmarkedet i såvel tank- som tørlastmarkedet  efter et ekstraordinært tab på en mia USD.

Foto: Colourbox

Mitsui OSK Lines (MOL), der er en del af den Maersk-ledede VLCC-pool Nova Tankers, vil reducere sin tilstedeværelse i spotmarkedet i såvel tank- som tørlastmarkedet  efter et ekstraordinært tab på en mia USD.

I rederiets kvartalsrapport fremgår det ifølge Lloyd's List, at "den vedholdende nedtur i tørlastmarkedet" og "langvarige stagnation i tank" gør det nødvendigt at reducere eksponeringen i spotmarkedet i indeværende kvartal.

Mitsui OSK reducerer antal skibe 

Rederiet vil droppe omkring 130 bulk carriers, 10 procent af dem capesize, såvel som panamax, handymax og handysize.

Yderligere vil rederiet sælge eller ophugge fem råolietankere inden 31. marts og yderligere to senere. MOL solgte eller ophuggede 15 tørlastskibe og fire tankskibe fra april til december sidste år.

Mitsui vil lægge containerhovedkvarter i Hong Kong 

Asiatiske rederiaktier stiger på højere rater 

 

Mere fra ShippingWatch

Höegh Autoliners går med i klimakoalition

Det norske bilrederi Höegh Autoliners indtræder i klima-alliancen First Movers Coalition, der også tæller Maersk, som ”frontløbere på bæredygtighedsområdet i deres sektor”.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs