Maersk Line: Vi kan spare 10-15 pct. på retrofit

Maersk Line og Maersk Tankers kan skære mellem 10 og 15 pct. af brændstofudgifterne på 7 mia. USD ved at indføre retrofitløsninger. Ideer som genbrug af spildvarme og søvandskøling har stort potentiale i containerrederiet, der også undersøger mere vilde ideer for fremtidens retrofit.
Foto: Maersk Line
Foto: Maersk Line

7 mia. USD årligt. Så meget bruger skibene i A.P. Møller-Mærsk koncernen årligt på brændstof til sine skibe. Beløbet skulle ligesom for alle andre rederier gerne være mindre, og derfor satser Maersk Line stort på retrofitløsninger til sine skibe. Så stort, at potentialet er at kunne skære mellem 10 og 15 pct. af udgifterne til brændstof væk med nye retrofittiltag, fortæller Head of Global Optimisation Niels Bruus hos Maersk Line til ShippingWatch.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også