ShippingWatch

Importører nyder godt af manglende rate-hop på Asien-Europa

I sidste ende er det importørerne, erhvervslivet i Nordeuropa, der nyder godt af, at containerrederierne ikke kan få raterne på Asien-Europa op. 200 af virksomhederne krydstjekker deres priser.

Foto: Maersk Line

Mens containerrederierne sukker over, at det endnu en gang ikke er lykkedes at få raterne på Asien-Europa op, er der glæde hos kunderne i form af erhvervslivet i Nordeuropa. Virksomhederne kan konstatere, at de priser de i sidste ende må betale for at få fragtet en 20 fods container fra Asien enten har ligget fladt eller er faldet siden i sommers.

Udviklingen fremgår af indekset Seafreightindex, som den danske virksomhed CostPartner står bag, og som omfatter 200 mellemstore og store virksomheder i Danmark, Tyskland og Sverige. Indekset har eksisteret siden 2009 og indsamler data hver måned fra virksomheder og viser, hvad de som slutbrugere i transportkæden må betale for at få en container med varer frem til Nordeuropa.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs