ShippingWatch

SeaIntel: Rederne "skjuler" indsættelse af større skibe

De store containerrederier er hurtigt ude med meddelelser, når de trækker skibe ud af et svagt marked. Omvendt er de meget diskrete med oplysninger om, at større skibe erstatter de mindre, skriver SeaIntel i analyse  af redernes hidden capacity injections.

Foto: Hapag-Lloyd

De hårdt prøvede containerrederier er hurtige til at meddele markedet, når de trækker skibe ud af Asien-Europa på grund af svag efterspørgsel og lave fragtrater. Det samme er imidlertid ikke tilfældet, når rederne indsætter nye og større skibe i stedet for, skriver SeaIntel i sit ugentlige nyhedsbrev søndag:

Endnu en Maersk Line-konkurrent vil have megaskibe 

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Höegh Autoliners går med i klimakoalition

Det norske bilrederi Höegh Autoliners indtræder i klima-alliancen First Movers Coalition, der også tæller Maersk, som ”frontløbere på bæredygtighedsområdet i deres sektor”.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs