Maersk: EEDI-krav bliver et meget vigtigt konkurrenceparameter
Når de nye miljøkrav til skibsfarten, EEDI, træder i kraft 1. januar 2013, kommer det ikke bare til at betyde krav til rederne på udbudssiden, hvor skibene skal efterkomme de ny udledningskrav. Det kommer også til at betyde, at befragterne vil blive kræsne, når de vælger rederi, og også i stigende grad vil stille krav til eksisterende skibe, selvom disse ikke i første omgang er omfattet af EEDI-kravene. Det fortæller Niels Bjørn Mortensen, der er director of regulatory affairs i Maersk Martime Technology på konferencen "Miljøkrav til skibsfarten," der i dag afholdes i Skibsteknisk Selskab.
Læs hele artiklen
Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler
Drewry: Skibsredere udgifter presses opad i 2013
For abonnenter