
Det kan aldrig skade at styrke sin position på et nyt marked og samtidig få en tidligere indirekte konkurrent som samarbejdspartner. Sådan lyder vurderingen af det nye joint venture mellem DFDS og Louis Dreyfus Armateurs fra CEO for DFDS Niels Smedegaard. Et samarbejde, der skal styrke rederiets position og viden på det franske marked.
"Vi tror, det er klogt at have en fransk partner på et vanskeligt marked, som det franske. Så vi konsoliderer markedet og tager en ro-ro operatør, som tidligere har været en indirekte konkurrent, og går sammen med i et selskab, hvor vi har kontrollen og ejer 82 pct. På den måde tilfører det noget know-how til det franske marked, som vi ikke har i dag, plus det tilfører os tre ruter, der udvider vores netværk," siger han til ShippingWatch.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app