ShippingWatch

Smedegaard: Joint venture skal give know-how om Frankrig

Det nyligt annoncerede joint venture mellem DFDS og Louis Dreyfus Armateurs' selskab LD Lines skal øge DFDS' know-how og position på det franske marked, fortæller CEO, Niels Smedegaard, til ShippingWatch.

Foto: DFDS

Det kan aldrig skade at styrke sin position på et nyt marked og samtidig få en tidligere indirekte konkurrent som samarbejdspartner. Sådan lyder vurderingen af det nye joint venture mellem DFDS og Louis Dreyfus Armateurs fra CEO for DFDS Niels Smedegaard. Et samarbejde, der skal styrke rederiets position og viden på det franske marked.

"Vi tror, det er klogt at have en fransk partner på et vanskeligt marked, som det franske. Så vi konsoliderer markedet og tager en ro-ro operatør, som tidligere har været en indirekte konkurrent, og går sammen med i et selskab, hvor vi har kontrollen og ejer 82 pct. På den måde tilfører det noget know-how til det franske marked, som vi ikke har i dag, plus det tilfører os tre ruter, der udvider vores netværk," siger han til ShippingWatch.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Höegh Autoliners går med i klimakoalition

Det norske bilrederi Höegh Autoliners indtræder i klima-alliancen First Movers Coalition, der også tæller Maersk, som ”frontløbere på bæredygtighedsområdet i deres sektor”.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs