DFDS skaber joint venture og nyt forretningsområde
![Foto: DFDS](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article4699465.ece/ALTERNATES/schema-16_9/Office_2.jpg)
Louis Dreyfus Armateurs og DFDS har taget skridtet fuldt ud og gennemført et joint venture, der kombinerer DFDS' ruter i den Engelske Kanal og alle LD Lines' ruter, skriver det danske rederi i en meddelelse. Joint venture-selskabet betyder åbningen af et nyt forretningsområde samt en øget omsætning på 100 mio. kr. allerede i fjerde kvartal af 2012.
"Det nye joint venture støtter udviklingen af en langsigtet og holdbar forretning på Kanalen med primært fokus på fragtmarkedet og udvider DFDS' tilstedeværelse på det betydelige franske transportmarkedet. (...) Sammenlægningen forventes at tilføre en omsætning på omkring 100 mio. kr. i 4. kvartal 2012 og ingen væsentlig resultatpåvirkning," heddet det i meddelelsen.
DFDS vil eje 82 pct. af det nye joint venture, mens Louis Dreyfus Armateurs vil eje 18 pct. Gennem det nye samarbejde integreres LD Lines' aktiviteter i DFDS' forretningsområde 'Channel', mens der oprettes et nyt forretningsområde med navnet 'France & Mediterranean', hvor der vil være en enkelt rute mellem Marseille og Tunis med et et inchartret RoRo-skib. Til sammenligning har Channel fire ruter med syv skibe.
Nyt område i Middelhavet
"Det nye forretningsområde er ansvarligt for at drive ruten i Middelhavet mellem Marseille og Tunis samt ansvarlig for salg og kundeservice for ruterne på Kanalen i Frakrig og Spanien, og dermed tillige ansvarlig for at øge markedsandelen på disse markeder. Herudover er det nye forretningsområder ansvarligt for at sælge fragt- og passagertjenester for hele DFDS' rutenetværk i Frankrig og Spanien," oplyser rederiet.
Processen med at integrere LD Lines er sat i gang og forventes at være gennemført i slutningen af 2013. DFDS forventer, at integrationen vil styrke den driftsmæssige effektivitet, eftersom LD Lines' drift overføres til DFDS' forretningssystemer og koncernfunktioner, der omfatter IT, finans, HR og teknik.
Det er fortsat Carsten Jensen, der er ansvarlig for Channel, mens Christophe Santoni blive ansvarlig for France & Mediterranean. Han var tidligere adm. direktør for LD Lines.
DFDS indgår kontrakter med to førende logistikvirksomheder
DFDS: P+S skal måske færdiggøre skibene
Relaterede artikler
DFDS: P+S skal måske færdiggøre skibene
For abonnenter
Britisk accept af DFDS-opkøb i Kanalen
For abonnenter