ShippingWatch

DTU: Slow steaming begrænser skibenes manøvredygtighed

Slow steaming er godt for miljøet, og det er godt for rederiernes økonomi. Men slow steaming har sin begrænsning, da det i sidste ende begrænser manøvredygtigheden af et skib. Et internationalt projekt med DTU-deltagelse analyserer grænsen for slow steaming.

Containerrederierne gør det i stor stil, og tankskibe og tørlastskibe skal også til at gøre det i større omfang. For alle er enige om, at slow steaming eller super slow steaming er et godt bud på både at få flere penge i rederiernes slunkne kasser og samtidig gøre noget godt for miljøet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

CMA CGM forventer kraftigt fald i fragtraterne

Udsigterne for containermarkedet ser noget mere dystre ud i den kommende tid, vurderer franske CMA CGM. Containerrederiet noterede dog stadig vækst på både top- og bundlinje i tredje kvartal.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs