DTU: Slow steaming begrænser skibenes manøvredygtighed

Slow steaming er godt for miljøet, og det er godt for rederiernes økonomi. Men slow steaming har sin begrænsning, da det i sidste ende begrænser manøvredygtigheden af et skib. Et internationalt projekt med DTU-deltagelse analyserer grænsen for slow steaming.

Containerrederierne gør det i stor stil, og tankskibe og tørlastskibe skal også til at gøre det i større omfang. For alle er enige om, at slow steaming eller super slow steaming er et godt bud på både at få flere penge i rederiernes slunkne kasser og samtidig gøre noget godt for miljøet.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også