ShippingWatch

Kunder tester Nordens forretningsmodel

Selvfølgelig mærker vi et pres fra kunder, der gerne vil genforhandle kontrakter, siger Nordens CEO Carsten Mortensen: "Vores forretningsmodel har vist sit værd tidligere og under meget udfordrende tider. Det vil den også gøre nu i det ekstremt vanskelige tørlastmarked."

D/S Nordens mangeårige forretningsmodel med langsigtet kontraktdækning, som det økonomisk velpolstrede rederi har haft betydelige succes med, er under pres fra kunder, der ønsker genforhandling af kontrakter under den alvorlige krise ikke mindst i tørlastmarkedet. Det erkender Nordens CEO Carsten Mortensen i forlængelse af rederiets halvårsregnskab offentliggjort onsdag.

"Selvfølgelig mærker vi et pres. Men som jeg har sagt mange gange, opfylder Norden altid sine aftaler, og vi forventer selvfølgelig også, at vores modparter opfylder deres aftaler. Vi forsøger at skærme os mod den overudbudssituation af skibe, som vi har nu, ved at tage dækning. Og vi har rigtig fornuftig dækning også næste år, som vil kaste godt af sig i forhold til vores omkostninger," siger Carsten Mortensen til ShippingWatch.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Nu er det produkttankrederier som Torm, Norden og Odfjells tur til at holde indtjeningsfest. Maersks topchef, Søren Skou, må derimod forsvare rederiets lave skattebetaling, mens DFDS er lun på flere opkøb i logistik og har pengene til det.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs