Efter et miserabelt 2011 med milliardtab på bundlinjen har begyndelsen af 2012 været præget af betydelig mere optimisme for verdens største containerrederi, Maersk Line.
Efter et kæmpe overskud i 2010 blev Maersk Line sidste år ramt hårdt af en aggressiv priskrig på markedet, der blandt andet betød, at fragtraterne på selskabets vigtige rute mellem Asien og Europa faldt markant. Netop den rute er altafgørende for Maersk Line, da godt 40 pct. af rederiets skibe sejler med varer på denne rute. Siden begyndelsen af 2012 er de stærkt faldende containerrater dog helt uventet steget voldsomt, og særligt siden februar måned har markedet igen fundet formen.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app