IMO vil have nye regler for transport af brandfarlige batterier

Antallet af skibsbrande nåede i 2022 sit højeste niveau i et årti, hvor især lithiumbatterier til elbiler bærer en stor del af skylden. 
Det stærkt beskadigede bilskib "Fremantle Highway" ligger i havn med åbne porte efter en stor brand i august. | Foto: Lars Penning/AP/Ritzau Scanpix
Det stærkt beskadigede bilskib "Fremantle Highway" ligger i havn med åbne porte efter en stor brand i august. | Foto: Lars Penning/AP/Ritzau Scanpix

Der skal sættes ind over det stigende antal af brande på skibe, som nåede et rekordhøjt niveau i 2022. Det mener FN’s maritime søfartsorganisation, IMO, som især peger fingre af lithiumbatterier til elbiler. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også