DFDS-miljøchef: Jeg spørger mig selv, hvordan slow steaming skal virke

"Hvis det er så oplagt, spørger jeg bare, hvorfor I ikke bare går i gang," siger DFDS' miljøchef Poul Woodall til rederier, der vil bruge slow steaming til at mindske CO2-udledning. Rederiet har et bud på, hvordan planlægning kan spare en rute for 40.000 tons CO2 om året.
Foto: DFDS - PR
Foto: DFDS - PR

Poul Woodall er enig i, at der kan spares penge i nogle farter på at sejle langsommere, som rederier som Trafigura og GoodBulk har talt for i sidste uge, og som især containerindustrien har benyttet sig af i nogle år. Men det gælder langt fra for alle segmenter af industrien.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også