Her er ugens vigtigste overskrifter på ShippingWatch

Inspektører fandt 34 mangler hos Maersk-partner, dansker skal løfte søfragten hos Panalpina, J. Lauritzen er et par tusinde dollars om dagen fra at få overskud i tørlast. Og så meldte flere danske pensionskasser over for ShippingWatch sig klar til flere investeringer i shipping.
Foto: /ritzau/Marius Nyheim
Foto: /ritzau/Marius Nyheim

34 mangler hos Maersks partner i Alang

Inspektører fra DNV GL fandt mangler på 34 områder, da de besøgte Maersks foretrukne værft i Alang sammen med Kommissionen sidste år. Det fremgår af en rapport fra besøget, som indeholder nye billeder af det indiske kystområde.

Inspektører fandt 34 mangler hos Maersks Alang-partner 

Verdens største skrothandler er skuffet over EU's nej til Alang-værfter

 

Han skal løfte Panalpinas søfragtdivision

Peder Winther. Foto: Panalpina | Foto: Panalpina
Peder Winther. Foto: Panalpina | Foto: Panalpina

Lige nu vil både DSV og Agility gerne have Peder Winther som kommende kollega i forlængelse af det hektiske opkøbsrally om Panalpina. Hér skal den nye chef for søfragt især løfte indtjeningen for divisionen, der senest er gået tilbage. ShippingWatch har interviewet ham.

Dansker med fortid i Maersk skal løfte Panalpinas søfragt 

Panalpina fortsætter tilbagegang i søfragt – men vokser samlet 

DSV kendte til ømtåleligt stemmespørgsmål i Panalpina

Panalpinas største aktionær vil have fjernet stemmeloft 

 

Pensionskasser klar til mere i shipping

Foto: Ritzau Scanpix/Jerry Lampen
Foto: Ritzau Scanpix/Jerry Lampen

Både Lægernes Pension og Pensiondanmark er klar til at skyde yderligere penge ind i shippingindustrien i fremtiden, lød udmeldingen i denne uge til ShippingWatch.

Pensionskasser er parate til at skyde flere penge i shipping 

 

Et par tusinde dollars om dagen

Foto: PR-foto/J. Lauritzen
Foto: PR-foto/J. Lauritzen

Hvis J. Lauritzen skal tjene penge på tørlast, kræver det, at raterne stiger med at par tusinde dollars om dagen, sagde topchef Mads P. Zacho til ShippingWatch. Trods lyspunkter vil han dog ikke spå om, hvornår rederiet får overskud igen.

J. Lauritzen er et par tusinde dollars om dagen fra at tjene penge på tørlast 

J. Lauritzen mindsker tab og afslører nyt partnerskab 

 

Læs også:

Om Stena-rederiernes forskellige holdninger til svovl, Pacific Basins syn på tørlastmarkedet, store nedskrivninger hos Solstad Offshore, BP's syn på olieprisen og Totals på prisniveauet i offshoreindustrien.

Stenas tankrederier går hver sin vej på svovl

Pacific Basin ser bedring i tørlast – men udsvingene vil fortsætte

Ny nedskrivning giver Solstad samlet milliardunderskud

BP's topchef: 50-70 dollars er et stabilt leje for olieprisen

Total: Der er masser af tilbud i offshoresektoren 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også