ShippingWatch

Inspektører fandt 34 mangler hos Maersks Alang-partner

Inspektører fra DNV GL fandt mangler på 34 områder, da de besøgte Maersks foretrukne værft i Alang sammen med Kommissionen sidste år. Det fremgår af en rapport fra besøget, som indeholder nye billeder af det indiske kystområde.

Foto: DNV GL

EU-Kommissionen og dens inspektører fandt en bred vifte af mangler, da de besøgte Shree Ram-værftet sidste år for at vurdere, om det levede op til de europæiske krav til skibsophugning.

Ifølge en rapport fra inspektionsbesøget, så dumpede værftet i Alang på 34 punkter, hvoraf flere rammer ned i de grundlæggende problemer, som opstår, når man ophugger skibe i tidevandszonen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Höegh Autoliners går med i klimakoalition

Det norske bilrederi Höegh Autoliners indtræder i klima-alliancen First Movers Coalition, der også tæller Maersk, som ”frontløbere på bæredygtighedsområdet i deres sektor”.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs