Nye tørlastkæmper kan skubbe Capesize ud af nøglerute

Capesize-skibene, der er afgørende for rateniveauet i hele tørlastindustrien, kan over tid blive overflødiggjort, når Brasilien og Kina i fællesskab indsætter endnu flere af de større Valemax, skriver Alphabulk.
Foto: Vale
Foto: Vale

De store Capesize-skibe risikerer at blive helt overflødige på en af tørlastindustriens absolut vigtigste ruter, transporter af jernmalm fra Brasilien til Kina, når de endnu større såkaldte Valemax-skibe drevet af kinesiske redere formentlig vil dominere disse transporter mellem de to kontinenter i løbet af få år.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også