Konsolideringsbølge udfordrer Maersk Lines vigtigste ruter

Fransk opkøb og kinesisk storfusion vil kunne matche Maersk Line på de store ruter mellem Asien og Europa, lige som en forstærket rivaliserende alliance bliver klart dominerende på Stillehavet mellem Asien og USA. Det vurderer SeaIntel.
Foto: Leth Suez
Foto: Leth Suez

Franske CMA CGMs afgørende forhandlinger om en overtagelse af det Singapore-baserede Neptune Orient Lines (NOL) og en forventet kinesisk storfusion mellem Cosco og China Shipping Container Lines (CSCL) ligner på papiret en seriøs udfordring for Maersk Line på rederiets vigtigste ruter mellem Asien og Europa.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også