ShippingWatch

MSC vil sejle langsommere og droppe tabsgivende ruter

MSC er i gang med en større øvelse for at sikre højere pålidelighed og effektivitet. Skibene skal bl.a. sejle langsommere, og rederiet vil have 2M-partner Maersk Line med, siger formand og CEO Diego Aponte til Lloyd's List.

Flere tiltag skal sikre bedre service og mindske tab hos MSC, siger Diego Aponte, formand og CEO for rederiet. Foto: MSC

Skibene i flåden hos verdens næststørste containerrederi, MSC, skal ikke længere sejle lige så hurtigt som tidligere. Det fortæller formand og CEO Diego Aponte til Lloyd's List.

Ifølge topchefen bidrager megaskibene, som alle de store containerrederier i flere år har fået leveret, til en stigende upålidelighed i rederiets forskellige services, og det skal der gøres op med. En upålidelighed, der er blevet klaget over blandt flere af de store i branchen, hvor blandt andre Kuehne+Nagel rejste kritik over for ShippingWatch for nylig.

"Vi har besluttet at gå efter mere slow steamning og vil tilføje skibe til ruter, som vi opererer, for at forbedre punktligheden," siger Aponte til mediet.

Desuden vil tabsgivende services blive droppet i en større gennemgang af rederiets netværk.

Meldingen kommer efter dårlige resultater over hele linjen fra containerindustrien, hvor MSC dog ikke offentligør regnskabstal. MSC har taget kontakt til partneren i alliancen 2M, Maersk Line, om at tage lignende tiltag på øst-vest ruterne.

OECD udregner prisen på containerrederiernes forsinkelser

Kuehne+Nagel: Containerrederierne reagerer ikke på klager

Dykket i containerredernes pålidelighed fortsætter

Maersk Line relancerer netværk for at forbedre rettidighed

Forsiden lige nu

Ugens bedste på ShippingWatch

Maersk fik genskabt en del af væksten, problemerne med dårlige bunkerolie fortsatte, og en hel række af de mest velrenommerede danske rederier som Norden, Torm, DFDS og J. Lauritzen fremlagde regnskab i ugen, der gik.

Søren Skou: "Vi er blevet en vækstvirksomhed igen"

Efter et par år, der overordnet har handlet om at sælge fra og skære den fremtidige containerforretning til, mener CEO Søren Skou, at Maersk igen er en vækstforretning. Især 2019 vil vise, om han får ret.

Relaterede

Seneste nyt

Job

Se flere

Se flere