ShippingWatch

MSC vil sejle langsommere og droppe tabsgivende ruter

MSC er i gang med en større øvelse for at sikre højere pålidelighed og effektivitet. Skibene skal bl.a. sejle langsommere, og rederiet vil have 2M-partner Maersk Line med, siger formand og CEO Diego Aponte til Lloyd's List.

Flere tiltag skal sikre bedre service og mindske tab hos MSC, siger Diego Aponte, formand og CEO for rederiet. Foto: MSC

Skibene i flåden hos verdens næststørste containerrederi, MSC, skal ikke længere sejle lige så hurtigt som tidligere. Det fortæller formand og CEO Diego Aponte til Lloyd's List.

Ifølge topchefen bidrager megaskibene, som alle de store containerrederier i flere år har fået leveret, til en stigende upålidelighed i rederiets forskellige services, og det skal der gøres op med. En upålidelighed, der er blevet klaget over blandt flere af de store i branchen, hvor blandt andre Kuehne+Nagel rejste kritik over for ShippingWatch for nylig.

"Vi har besluttet at gå efter mere slow steamning og vil tilføje skibe til ruter, som vi opererer, for at forbedre punktligheden," siger Aponte til mediet.

Desuden vil tabsgivende services blive droppet i en større gennemgang af rederiets netværk.

Meldingen kommer efter dårlige resultater over hele linjen fra containerindustrien, hvor MSC dog ikke offentligør regnskabstal. MSC har taget kontakt til partneren i alliancen 2M, Maersk Line, om at tage lignende tiltag på øst-vest ruterne.

OECD udregner prisen på containerrederiernes forsinkelser

Kuehne+Nagel: Containerrederierne reagerer ikke på klager

Dykket i containerredernes pålidelighed fortsætter

Maersk Line relancerer netværk for at forbedre rettidighed

Forsiden lige nu

Rasmus Jarlov et ubeskrevet blad i dansk shipping

Danmarks nye erhvervsminister har både inden for borgens mure og i offentligheden gjort sig bemærket som en kontroversiel person, der ikke går af vejen for en politisk fejde, et privat opgør med kendis-kæresten på nettet eller en vild dans for åben skærm. Spørgsmålet er, om han får en meget kort karriere som minister.

DFDS har akut mangel på it-medarbejdere

Trods sin status som et af Danmarks største rederier, har DFDS svært ved at tiltrække medarbejdere til sin it-afdeling. Rederiet er langt fra det eneste med det problem.

Danske rederier: Handelskrig kan ramme os hårdt

"Det er skidt nyt for dansk søfart og ikke mindst for gastank, at det nu ser ud som om, vi er vidne til en regulær handelskrig mellem USA og Kina," siger Andrew McPhail, kommerciel direktør i Evergas.

Relaterede

Seneste nyt

Job

Se flere

Se flere