ShippingWatch

Maersk Drilling: Sådan vælger vi værfter til reparation

De afgørende parametre er lokation og pris, når Maersk Drilling vælger, hvor deres rigge skal repareres. Opgaverne fra Maersk Drilling ligger på ordrer op i trecifrede millionbeløb, der er attraktive for flere danske havne.

Maersk Drilling havde i 2011 og 2012 rigge til reparation i Hirtshals. Det var en betydelig millionforretning, som havne i lighed med andre danske havne som Esbjerg og Frederikshavn og leverandører som fynske Fayard er interesserede i. Ved fokusmødet "Maritim Vækst" i Frederikshavn mandag fortalte strategi- og kommunikationsdirektør i Maersk Drilling, Michael Harboe-Jørgensen, hvad der skal til for, at Maersk Drilling vælger havne og leverandører, når deres rigge skal på ophold.

Valget af havn baserer sig på fem faktorer. For det første, hvor havnen ligger, hvilke fysiske parametre, havnen kan tilbyde, hvordan logistikken og infrastrukturen ved havnen er, hvilken arbejdskraft og kompetence, der findes i området, og om der nogle restriktioner for, hvordan og hvor hurtigt arbejdet med riggen kan foregå.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Blackrock bliver storaktionær i Borr Drilling

Den multinationale kapitalforvalter ejer nu i alt 5,67 pct. af aktierne i Borr Drilling. Aktiekøbet kommer samme dag, som Borr Drilling har solgt tre rigge under bygning for at styrke selskabets pressede økonomi.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs