ShippingWatch

Seadrill foretog kæmpestor nedskrivning i 2017

John Fredriksens kriseramte rigselskab Seadrill måtte i 2017 nedskrive massivt på sine værdier med mere end 1,5 mia. dollars, fremgår det af årsregnskabet.

Foto: Photo: Seadrill

Seadrills regnskab for 2017 viser tydeligt de vanskeligheder, som sidste år i september fik rigselskabet til at søge om konkursbeskyttelse under den amerikanske konkurslovgivning chapter 11.

Underskuddet for 2017 landede på et minus på 3,1 mia. dollars, og selskabet foretog en række nedskrivninger, der i alt løb op i mere end 1,5 mia. dollars.

Trods vanskelighederne ser Seadrill ud til at blive reddet. Mandag fik rigselskabet fuld opbakning fra sine kreditorer til en redningsplan, som selskabet har fremlagt, og som kreditorerne i en ny afstemning skulle give tilsagn til.

Seadrills flåde af rigge består af i alt 51 rigge.

Seadrill opnår fuld støtte fra kreditorer til redningsplan

Medie: John Fredriksen vil købe Seadrills annullerede skibe

Avis: Seadrill har fået private lån af John Fredriksen

Forsiden lige nu

MSC følger trop med nyt bunkertillæg

Fra årsskiftet indfører containerrederiet MSC ligesom Maersk et nyt gebyr til kunderne, som skal tage højde for de stigende omkostninger til brændstof som følge af de kommende svovlkrav fra 2020.

Ungt dansk heavylift selskab har firedoblet resultatet

På under fem år er Ocean7, der opererer i projektlastmarkedet, vokset betydeligt. Både i antallet af ansatte og på bundlinjen. Næste skridt er flere skibe og kontorer, siger direktør Stefan Nordby Petersen til ShippingWatch.

Bomin lukker to ud af fire kontorer

Bunkerleverandøren lukker ned i to af verdens største bunkerhavne for at fokusere på sine kontorer i Houston og Hamborg. Det sker for at blive klar til ændringerne af bunkermarkedet i 2020, lyder det fra selskabet.

Danaos befinder sig i et "skeptisk marked"

Den store græske ejer af containertonnage, Danaos, fastholdt omsætningen i første halvår, efter en stor restrukturering af gælden i selskabet er faldet på plads. Risici er nu handelssanktioner og lave charterrater, lyder det fra CEO John Coustas.

Relaterede

Seneste nyt

Job

Se flere

Se flere