ShippingWatch

Havne udvider jernbanenet forud for gigantskibe

For bedre at kunne håndtere de mere end 250 skibe over 10.000 TEU, der i løbet af de næste par år vil være i drift, er en lang række havne både i Europa og USA i gang med at bygge eller udbygge deres jernbane-kapacitet. Det skriver SeaIntel.

Foto: Hanjin

Inden for få år vil den samlede containerflåde på over 10.000 TEU være på over 250 fartøjer. Det er en markant udfordring for verdens havne, der skal være parat til at modtage langt større mængder gods pr. skib, end det tidligere har været tilfældet.

For at vælge en løsning, der leder til mindst mulig overbelastning af vejnettet og udledning af CO2, falder valget på togbanerne. Derfor er amerikanske og europæiske havne i gang med en voldsom udbygning af deres muligheder for at transportere containere til og fra havnene. Det skriver SeaIntel i en analyse baseret på tal fra samarbejdspartneren Containerisation International.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Maersk og 22 andre rederier fik bøder af Sydkoreas konkurrencemyndighed, tank- og tørlastrederiet Norden vil stadig købe ”sorte” skibe, og Hafnia kan få svært ved at finansiere skibskøb fra konkurrent.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs