
Lovgiverne i Virginia bør kræve et større kontantbeløb up front og sikre sig mere forpligtende løfter om fremtidige investeringer fra Mærsk-ejede APM-Terminals, der i maj i år lagde et uopfordret tilbud på bordet for at drive Port of Virginia de næste 48 år. Det mener den anerkendte økonomiprofessor Dr. James V. Koch, tidligere universitetsrektor, forsker og gennem mange år forfatter til bl.a. den årlige State of the Region Report for Hampton Roads i Virginia.
James V. Koch var fredag den 24. august indkaldt til en offentlig høring i Virginia for et udvalg bestående af guvernør Bob McDonnell og en række ledende lovgivere, som i de kommende måneder skal afgøre, om USAs 6. største og strategisk vigtige havn på den amerikanske østkyst skal privatiseres. Siden APM Terminals lagde sit tilbud til en samlet værdi på op til 3,9 mia. USD på bordet, herunder 1,3 mia. USD kontant, har også kapitalfonden Carlyle Group og et konsortium anført af Deutsche Bank budt på havnen, ligesom den nuværende statslige enhed, der driver havnen i dag, er med i opløbet blandt tilbudsgiverne.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app