NGO kritiserer rederiernes voksende brug af svovltung olie: "Money talks"

Der er akut behov for en klimaskat, så overgangen til renere brændstoffer bliver økonomisk favorabel, siger Green Global Future.
”HSFO er i princippet forbudt, men via scrubbere kan skibe udnytte et smuthul i lovgivningen og blive ved med at sejle på HSFO, mens de udleder alt røggasvandet fra scrubberne direkte i havet, så havet forurenes,” siger Kåre Press-Kristensen, seniorrådgiver i Green Global Future. | Foto: Lærke Posselt
”HSFO er i princippet forbudt, men via scrubbere kan skibe udnytte et smuthul i lovgivningen og blive ved med at sejle på HSFO, mens de udleder alt røggasvandet fra scrubberne direkte i havet, så havet forurenes,” siger Kåre Press-Kristensen, seniorrådgiver i Green Global Future. | Foto: Lærke Posselt

Rederiernes stigende brug af stærkt svovlholdige brændstoffer bliver kritiseret skarpt af den danske ngo, Green Global Future, der deltager i IMO-forhandlingerne om renere skibsfart.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu