NGO: Industrien sætter alt for stor lid til grønne brændstoffer

Transport & Environment foreslår, at IMO i stedet sætter højere krav til skibes energieffektivitet og skærper CII-reglerne. 
En analyse fra Transport & Environment viser, at det er urealistisk for skibsfarten at satse benhårdt på grønne brændstoffer, da tilgængeligheden er alt for lille. Det er først realistisk fra 2035, spår organisationen. | Foto: Yoruk Isik/Reuters/Ritzau Scanpix
En analyse fra Transport & Environment viser, at det er urealistisk for skibsfarten at satse benhårdt på grønne brændstoffer, da tilgængeligheden er alt for lille. Det er først realistisk fra 2035, spår organisationen. | Foto: Yoruk Isik/Reuters/Ritzau Scanpix

Hvis shipping vil satse hele butikken på, at grøn energi skal få industrien til at nå 2030-målet, så skal mere end en tredjedel af verdensflåden skifte til de klimaneutrale brændsler i løbet af de næste fem til seks år.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også