ShippingWatch

Maersk vil sætte begrænsning på skibenes motorkraft

Maersk giver allerede nu sin opbakning til det forslag, der blev indsendt til IMO fredag, om at begrænse motorkraften på det enkelte skib for at reducere CO2-udslippet. Det oplyser rederiet til ShippingWatch.

Foto: PR / Maersk

Verdens største containerederi Maersk støtter idéen om at indføre en begræsning for, hvor meget motorkraft det enkelte skib må benytte for at komme igennem vandet.

Bimco indsendte fredag sit bud på, hvordan shippingindustrien rent praktisk kan gennemføre en begræsning af, hvor meget power et skib må bruge, og dermed også en målestok for hvor effektivt det er, og hvor meget brændstof det bruger. Og i sidste ende hvor meget CO2, det slipper ud.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

3i køber AMP ud af Esvagt

Kapitalfonden 3i, der ejer halvdelen af Esvagt, har aftalt med virksomhedens anden ejer, kapitalfonden AMP Capital, at overtage hele Esvagt for 268 millioner britiske pund, så 3i bliver eneejer. Handelen ventes at falde på plads i første kvartal 2022.

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Det var tid til procedure i Dan-Bunkering sagen, hvor anklageren kræver bøde- og fængelsstraf. 2022 tegner til at blive nyt hæsblæsende containerår, klima spillede afgørende rolle i Lasse Kristoffersens beslutning om jobskifte i en uge, hvor Norden lagde tørlast og tank sammen i ny struktur.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs