ShippingWatch

IMO skal diskutere begrænsning af motorkraften

I stedet for at lave fartbegrænsninger for skibsfarten for at skære ned på udslippet af CO2, kan man begrænse maskinkraften for det enkelte skib, lyder et af de forslag fra Bimco, som IMO skal vurdere.

Foto: Kai Pfaffenbach/Reuters/Ritzau Scanpix

I stedet for at indføre mere slow steaming eller fartbegrænsninger for skibsfarten, bør man indføre grænser for, hvor meget motorkraft, hvert enkelt skib må anvende for at få skibet frem i vandet.

Det er et af de udspil som IMO ifølge ShippingWatchs oplysninger kommer til at vurdere inden for den nærmeste fremtid som et af flere indspark til, hvordan skibsfarten kan sænke sin udledning af CO2 på den korte bane, altså frem imod 2030.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs