ShippingWatch

"Flyfragt er efterhånden så dyrt, at det ikke er forsvarligt at flytte gods væk fra søen"

Det er blevet så dyrt at få varer fragtet med fly, at NTG's topchef Michael Larsen i et interview med ShippingWatch betegner det som uforsvarligt at skifte søfragten ud. "Så er det næsten bedre, at varerne ikke kommer frem," siger han.

Michael Larsen, topchef for det danske logistikselskab NTG. | Foto: PR / NTG

De ekstremt høje priser og mangel på kapacitet i containermarkedet breder sig nu til skyerne, hvor raterne efterhånden har nået et niveau, der betyder, at det bedre kan svare sig at acceptere, at nogle varer bare ikke kommer frem end at begyndte at læsse dem på fly i stedet for.

Det er meldingen fra logistikselskabet NTG, der beskriver et fortsat enormt pres på forsyningskæderne i det seneste kvartal - en tilstand, der udløser årets fjerde opjustering fra det danske selskab.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

3i køber AMP ud af Esvagt

Kapitalfonden 3i, der ejer halvdelen af Esvagt, har aftalt med virksomhedens anden ejer, kapitalfonden AMP Capital, at overtage hele Esvagt for 268 millioner britiske pund, så 3i bliver eneejer. Handelen ventes at falde på plads i første kvartal 2022.

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Det var tid til procedure i Dan-Bunkering sagen, hvor anklageren kræver bøde- og fængelsstraf. 2022 tegner til at blive nyt hæsblæsende containerår, klima spillede afgørende rolle i Lasse Kristoffersens beslutning om jobskifte i en uge, hvor Norden lagde tørlast og tank sammen i ny struktur.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs