ShippingWatch

"Hele industrien er udmattet. Det gælder kunder, rederierne og havnene"

Det ekstraordinære containermarked vil fortsætte gennem hele 2022, inden der i 2023 forhåbentlig lettes lidt på trykket. Det siger Dominique von Orelli, global head of ocean freight hos DHL Global Forwarding. Kø af skibe og trafikpres står og falder med de amerikanske havne.

Dominique von Orelli, chef for søfragt hos DHL Global Forwarding, ser pressede forsyningskæder ind i 2023. "Hele industrien er udmattet," siger han til ShippingWatch. | Foto: DHL Global Forwarding - PR

Hos DHL Global Forwarding har det ekstreme containermarked udløst opjusteringer og vækst på tværs af forretningen gennem 2021, og det kommende år vil byde på mere af det samme.

Dominique von Orelli, logistikselskabets executive vp og head of global ocean freight, ser sådan set ikke situationen på containermarkedet aftage lige foreløbig.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

3i køber AMP ud af Esvagt

Kapitalfonden 3i, der ejer halvdelen af Esvagt, har aftalt med virksomhedens anden ejer, kapitalfonden AMP Capital, at overtage hele Esvagt for 268 millioner britiske pund, så 3i bliver eneejer. Handelen ventes at falde på plads i første kvartal 2022.

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Det var tid til procedure i Dan-Bunkering sagen, hvor anklageren kræver bøde- og fængelsstraf. 2022 tegner til at blive nyt hæsblæsende containerår, klima spillede afgørende rolle i Lasse Kristoffersens beslutning om jobskifte i en uge, hvor Norden lagde tørlast og tank sammen i ny struktur.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs