Norden nedlægger flere stillinger i København og sender dem til udlandet, og Esvagt vil undgå massefyringer i en uge, hvor ShippingWatch satte gang i en serie om bestyrelserne i danske shippingselskaber.
Norden rykker flere stillinger i finansafdelingen fra Hellerup til sine kontorer i Singapore og Cypern. De ansatte vil blive tilbudt at flytte med. "Norden har forståelse for, at det muligvis ikke er en attraktiv løsning," oplyste rederiet til ShippingWatch.
En lønnedgang blandt ansatte og ledelse i Esvagt skal sikre, at massefyringer ikke bliver nødvendige. "Vi regner med, at vi kan ride stormen af på den her måde," sagde topchef Peter Lytzen til ShippingWatch.
Den danske leverandør Bunker One fik i sidste uge et skib arresteret i Ghana. Det sker måneder efter, at selskabet gjorde sin entre på det vanskelige marked i Vestafrika. "Denne hændelse var en beklagelig undtagelse," sagde topchef til ShippingWatch.
Ultrabulk sagde i en periode nej til forretning for at sikre sig bedst muligt mod coronausikkerhed. CEO Per Lange fortæller om tiden under krisen, hvor rederiet bl.a. bruger langt mere tid på at granske kunderne.
DHL vil klare sig igennem coronakrisen uden fyringer, Blue Waters kazahkstanske guldkalv nærmer sig slutdato, Hapag-Lloyds markedsværdi er nu større end konkurrenternes til sammen...
I takt med at der er færre og færre store skibe ledige, er containerrederierne villige til at betale skyhøje priser for at chartre skibe, som først leveres i 2025.
Rederiet, som Mærsk solgte i en milliardhandel sidste år, forventer nu at tjene omkring en mia. kr. på driften. Det sker efter et år med store forandringer.
Når Mærsk indleder sin alliance med Hapag-Lloyd næste år, skal de resterende tre medlemmer af The Alliance have en plan for at kompensere for tyskerne.