Sidste uges bedste historier på ShippingWatch
![Foto: PR/Maersk Tankers](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article14536291.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7ndghx2ctaqmhz8z6ta.jpg)
Talenter og specialister er i høj kurs i shipping - ofte kan de vælge og vrage
De dygtige kandidater kan nu vælge og vrage mellem jobtilbud fra rederierne i Singapore, efter at mange expats har søgt væk på grund af stramme regler under coronapandemien. Maersk Tankers har ansat Rikke Egebæk Vadstrup, der er UX-designer og i høj kurs på arbejdsmarkedet.
I Singapore kan talenterne vælge frit blandt rederierne
Rikke er en af de digitale specialister rederierne kappes om
![Foto: DB Schenker / PR](https://photos.watchmedier.dk/O3x-f0-k9Xpj_ymi0yb7LoINoNjzQBk8ez8mBpAUYV8/resize:fill:960:0:0/plain/https%3A%2F%2Fphotos.watchmedier.dk%2FImages%2Farticle14536296.ece%2FALTERNATES%2Fschema-16_9%2Fdoc7ndgil4cbow1jffe8esr.jpg)
Recession eller midlertidigt dyk? DB Schenker-chef hælder til det sidste
DB Schenker ser positive tegn i den globale økonomi og venter et dyk i efterspørgslen snarere end en recession. Konkurrenten DSV vil fortsætte opkøbsstrategi trods svækket marked.
Recession eller midlertidigt dyk? DB Schenker-chef hælder til det sidste
DSV vil fortsat vokse via opkøb - og har en plads i de fleste sælgeres køberkartotek
![Foto: PR-foto Essberger Tankers](https://photos.watchmedier.dk/MvjzIuzT-NA4wT5_rKJMGN-zVTuSC4HMKORyPO6luZE/resize:fill:960:0:0/plain/https%3A%2F%2Fphotos.watchmedier.dk%2FImages%2Farticle14536336.ece%2FALTERNATES%2Fschema-16_9%2Fdoc7ndgn9vv19i1xn556ta.jpg)
Mange kvinder krænkes til søs - men kun én anmeldelse i Danmark de seneste seks år
Flere undersøgelser af arbejdsmiljøet til søs afslører chikane og seksuelle krænkelser mod kvindelige søfarende, men Søfartsstyrelsen i Danmark har kun modtaget én anmeldelse om seksuelle krænkelser de seneste seks år.
Mange kvinder krænkes til søs - men kun én anmeldelse i Danmark de seneste seks år
![Foto: PR / IMO](https://photos.watchmedier.dk/ibHCsNvr3pGODwWxdTD19JUyI9pBNFGC6z166W5DPoU/resize:fill:960:0:0/plain/https%3A%2F%2Fphotos.watchmedier.dk%2FImages%2Farticle14536308.ece%2FALTERNATES%2Fschema-16_9%2Fdoc7ndgjrbybxtd97o8gu5.jpg)
EU satser på hurtig afklaring om grønne brændstoffer for at lægge pres på IMO
Allerede i torsdag tog EU fat på den sidste forhandlingsrunde om, hvor stor en andel af skibsfartens brændstoffer, der skal være grønne. Det sker ikke mindst for at lægge pres på IMO. Kravene kan komme til at gælde for både skibsredere og bunkerselskaber. Ammoniak spås stor fremtid fra 2030.
EU satser på hurtig afklaring om grønne brændstoffer for at lægge pres på IMO
Markedet for ammoniak-motorer modner først hen imod 2030
![Foto: Thomas Emil Sørensen/ERH](https://photos.watchmedier.dk/OOBHGXo9H5aJ_tLov2RbWgcg3Zh144KGbMo-wRYYRRA/resize:fill:960:0:0/plain/https%3A%2F%2Fphotos.watchmedier.dk%2FImages%2Farticle13850221.ece%2FALTERNATES%2Fschema-16_9%2Fdoc7k8esho3ipx1lt0nybnw.jpg)
Deloitte må sluge ekstra krav på 800 mio kr. i OW Bunker-sag - skal ikke i Højesteret
Deloitte får ikke lov til at få prøvet validiteten af et forhøjet erstatningskrav på 800 mio. kr. i OW Bunker-konkurssagen i Højesteret. Procesbevillingsnævnet har sagt nej. Deloitte tror stadig på, at sagen kan vindes.
Deloitte må sluge ekstra krav på 800 mio kr. i OW Bunker-sag - skal ikke i Højesteret
Læs også:
Western Bulk går på strandhugst hos Nordic Bulk og åbner dansk kontor
Shippingorganisationer beder EU intervenere for at få ændret udspil om søfolks rettigheder
IEA: Ammoniak kan blive fremtidens førende skibsbrændstof
Ukrainsk tørlastchef: ”Kornkorridoren har haft en enormt positiv effekt”
Pacific Basin satser på grøn metanol til fremtidens CO2-frie skibe
Relaterede artikler
I Singapore kan talenterne vælge frit blandt rederierne
For abonnenter
Markedet for ammoniak-motorer modner først hen imod 2030
For abonnenter