EU satser på hurtig afklaring om grønne brændstoffer for at lægge pres på IMO

Allerede i dag tager EU fat på den sidste forhandlingsrunde om, hvor stor en andel af skibsfartens brændstoffer, der skal være grønne. Det sker ikke mindst for at lægge pres på IMO. Kravene kan komme til at gælde for både skibsredere og bunkerselskaber.
Foto: PR / Port of Hamburg
Foto: PR / Port of Hamburg

Rederierne kan godt forberede sig på, at de skal fylde mindst to pct. grønt brændstof i tanken fra 2025, for lige på det punkt ser der ud til at være enighed i EU, når det gælder reglerne for, hvordan man vil skubbe til den grønne omstilling inden for shipping.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også