Wärtsilä sætter 400 ansatte af til digitalisering

Den store, finske leverandør har oprettet en ny digital division. Nye folk er blevet ansat, og 400 eksisterende ansatte fra andre divisioner er rykket sammen i divisionen, som især går ind i at arbejde med cyberkriminalitet.
Foto: PR-foto
Foto: PR-foto

Wärtsilä har ligesom mange andre spillere i den maritime branche nu valgt ikke kun at have digitalisering som fokus i selskabet, men at oprette en særskilt division for digitalisering.

Det har konkret betydet, at det finske selskab har ansat nye ledere og mellemledere til digitaliseringsdivisionen og flyttet 400 eksisterende ansatte til divisionen.

"Digital disruption påvirker allerede energi- og marinesektorerne og vil gøre det i stigende grad i fremtiden. Vi bygger på årtiers ekspertise i digital udvikling og vil sætte farten op for, hvordan vi bygger nye digitale løsninger, services og muligheder for vores kunder," siger Marco Ryan, der er Chief Digital Officer i Wärtsilä i en pressemeddelelse.

Fokus for den digitale division, hvor der skal ansættes en række nye personer i løbet af i år, bliver i høj grad på cybersikkerhed, hvor Wärtsilä vil arbejde med blandt andet cyber-forsikring og informationssikkerhed.

Et andet selskab, der som Wärtsilä har sat særskilt fokus på digitalisering, er norske Kongsberg, der i 2016 oprettede selskabet Kongsberg Digital. Samtidig har industrigiganter som Maersk Group sat ekstra ind på at omdanne forretningen til at stå stærkere digitalt.

Snabe: Sløv lovgivning kvæler digitaliseringen 

Maersk i stort digitaliserings-sats med Microsoft 

Kongsberg: Her er de fire største trends for digital shipping 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også