MAN henter sydkoreansk gasordre

Trods stærkt konkurrencepræget marked, hiver MAN Diesel og Turbo ordre på fire ME-GI motorer til gastankere hjem.
AF MAZ PLECHINGER

MAN Diesel & Turbo har modtaget en ordre på fire totaktsmotorer. Motorerne skal leveres til to nye LNG-skibe som BW Group har bestilt på det sydkoreanske værft DSME. Det oplyser MAN i en pressemeddelelse.

Skibene har en kapacitet på 173.400 m3, og motorerne skal være af typen ME-GI, der benytter højtryks gas-injektion. En motortype, der er af stigende betydning for virksomheden. Motorerne lever op til IMO's Tier ll regler og skal gøres klar til de kommende Tier lll-krav, der skal sikre mindre udledning af NOx, som i øjeblikket diskuteres i IMO. Sidstnævnte medfører en reduktion på 80 pct. i udledningen af NOx.

Prøv ShippingWatchs nyhedsbrev to gange dagligt i 40 dage gratis

Ordren falder i et hårdt marked for leverandørerne af skibsmotorer. I sidste måned drog adm. direktør for MAN Diesel & Turbo i Danmark, Thomas S. Knudsen paralleller med situationen i 1980'erne i et interview med ShippingWatch.

"Vi skal kæmpe hårdt for hver eneste ene ordre. Uanset om det drejer sig om levering af motorer eller service på reservedelsmarkedet. Det er købers marked, og det er benhårdt," sagde han.

MAN Diesel & Turbo har dog oplevet stigende ordreindgang til netop deres gasmotorer og forventer øget beskæftigelse i Danmark i år.

 MAN Diesel & Turbo kæmper for hver eneste ordre

 "Nutiden er lige så hård som 80'erne"

 Nytænkning giver danske leverandører globalt forspring

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også