MAN leverer motorer til ny metanolflåde
Den danske motorleverandør MAN Diesel & Turbo har fået en ordre på deres ME-LGI-motorer til seks kemikalie- og produkttankskibe, som bliver de første til at kunne sejle på både metanol og konventionelt brændstof. Det er canadiske Waterfront Shipping, der har indgået en aftale med rederierne MOL, Westfal-Larsen & CO. A/S og Marinvest/Skagerack om at investere i de nye skibe, skriver svenske Sjøfartstidningen.
Gasmotorer skal forsvare MAN Diesels forretning
De seks tankskibe skal bygges på japanske og sydkoreanske værfter, Minaminippon Shipbuilding og Hyundai Mipo, og selskaberne har fået option på tre mere. Skibene bliver leveret i 2016, hvor de vil blive chartret ud til Waterfront Shipping i en 15-årig periode, lyder vurderingerne. De 50.000 dwt store skibe skal sejle over hele verden, herunder i de nordamerikanske og europæiske SECA-områder, hvor metanolen bliver en fordel, da det ikke indeholder svovl.
Relaterede artikler
Gasmotorer skal forsvare MAN Diesels forretning
For abonnenter
OW Bunker: Ingen problemer med at levere gasolie
For abonnenter
Frederikshavn Havn vil sælge bio-fuel til skibsfarten
For abonnenter