Odense Maritime Technology runder 80 ansatte

Udviklingen af langsommere og billigere containerskibe har stor betydning for arbejdet i Odense Maritime Technology, der nu har rundet 80 ansatte.
Foto: Erria
Foto: Erria

I de gamle værftslokaler på Lindø er der igen kommet gang i forretningen, og siden starten for tre år siden har Odense Maritime Technology haft så meget gang i ingeniørarbejdet, at man i dag er oppe på 80 ansatte, hvoraf mange tidligere har været ansat på værftet. Det skriver Ingeniøren.

Prøv ShippingWatchs nyhedsbrev to gange dagligt i 40 dage - gratis!

Det er især udviklingen af mere langsomme store containerskibe, der har løftet den unge virksomhed, og senest har Odense Maritime Technology designet et 18.500 teu stort containerskib, der kan fremstilles på det kinesiske værft SWS Shanghai. Endnu er der ingen ordrer på skibe i den kaliber til Odense-virksomheden, men de 80 ansatte spiller også på andre heste, og der også godt gang i udviklingen af blandt andet skibe, der kan sejle i ECA-zonerne og skibe, der kan sejle på LNG.

Maersk sælger Lindøværftet til Odense Havn 

Forretningsmodellen i Odense Maritime Technology er klar:

"Vi udnytter, at selv om de fleste skibsværfter er lukket i Europa, så ligger mange af kunderne stadig i Europa, og det gør mange maskinleverandører og teknologileverandører også. Det er af lige så stor værdi at være tæt på dem som at være tæt på selve værftet," siger adm. direktør Kåre Groes Christiansen til Ingeniøren.

Lindøs skibsdesignere i rekordfremgang

Nyt maritimt dansk-kinesisk topmøde i Shanghai 

Fayard sikret ny ordre for Maersk Drilling 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også