UPS ramt af kundernes jagt på omkostninger

Reduktion af omkostninger er blevet vigtigere for kunderne end transporttid, mener topchefen for den amerikanske logistikkoncern UPS, der fik et elendigt resultat i 2. kvartal 2013. 
Foto: Hamburg Süd
Foto: Hamburg Süd

Den amerikanske logistikgigant UPS havde et rædselsfuldt 2. kvartal med et et fald i driftresultatet på 21 procent i koncernens fragt og supply chain-divisioner. Forklaringen er faldende efterspørgsel i handlen over Stillehavet og kundernes valg af billigere transportydelser, skriver Lloyds Loading List.

Omsætningen i fragt og supply chain dykkede 3,2 procent i forhold til sidste år til i alt 2,2 mia. USD, og driftsresultatet faldt til 159 mio. USD fra 202 mio. USD i samme kvartal 2012.

DSV vil købe mere op i søfragt 

Ifølge UPS' CEO Scott Davis fortsætter presset på de internationale speditører og logistikselskabers driftsindtjening på grund af moderat efterspørgsel og ændringer i kunders adfærd. Over hele verden lægger kunder efterhånden mere vægt på omkostninger frem for transporttid, siger Scott Davis.

Damco: Stor udvikling forude i Latinamerika  

Logistikselskaber på opkøbsjagt i 2013 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også