Grontmij præsenterer i denne uge design af et nyt fremdrivningssystem, der er specialiseret til isklassede offshoresupply-skibe. Virksomheden forventer, at det nye system kan give øget salg - både til offshoreskibe og til skibe, der gerne vil spare brændstof.
"Systemet er rigtig godt til supplyskibe, der skal operere i de arktiske områder, fordi det er målrettet isfyldte vande, hvor man risikerer, at de normale thrustere (sidepropeller) går i stykker. Samtidig har vi ekstra finner i systemet, der gør, at det sparer energi - vores foreløbige beregninger siger 6 pct.. Finnerne giver en større opdrift, der giver fordel og mulighed for en øget cargokapacitet," siger Leif Jacobsen, department director i Grontmij A/S, til ShippingWatch.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app