ShippingWatch

MAN om ny kontrakt: Det er temmelig epokegørende

Der er tale om et gennembrud for MAN Diesel & Turbo, når selskabet i dag kan offentliggøre den første kontrakt på selskabets ME-GI motor til et containerskib, der bliver det første oceangående skib, der skal bruge LNG som det primære brændstof.

MAN Diesel & Turbo har underskrevet sin første kontrakt på selskabets ME-GI motor. Det er et stort gennembrud for selskabet, eftersom skibet, motoren skal drive, er det første oceangående skib nogensinde, der primært vil blive drevet af flydende naturgas. Det åbner samtidig for nye salgsmuligheder for MAN Diesel & Turbo, fortæller Ole Grøne, Senior Vice President Low-Speed Sales and Promotions, til ShippingWatch.

"Det er temmelig epokegørende. Tidligere i år fejrede vi, at Selandia som første oceangående skib sejlede ud med olie som brændstof, mens det gængse brændstof var kul. I dag er der af miljøårsager meget fokus på  at skifte til gas. Og det her er det første oceangående skib, der gør det. Så teknologisk repræsenterer det en helt ny epoke," siger Ole Grøne.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Forsinkelser forude: Omikron rammer Kinas havne

Det er i det store hele lykkedes Kina at holde covid ude efter det oprindelige udbrud i Wuhan. Så kom omickron – og landets nul-tolerance over for virussen betyder nu forsinkelser i verdens travleste havne.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs