ShippingWatch

MAN om ny kontrakt: Det er temmelig epokegørende

Der er tale om et gennembrud for MAN Diesel & Turbo, når selskabet i dag kan offentliggøre den første kontrakt på selskabets ME-GI motor til et containerskib, der bliver det første oceangående skib, der skal bruge LNG som det primære brændstof.

MAN Diesel & Turbo har underskrevet sin første kontrakt på selskabets ME-GI motor. Det er et stort gennembrud for selskabet, eftersom skibet, motoren skal drive, er det første oceangående skib nogensinde, der primært vil blive drevet af flydende naturgas. Det åbner samtidig for nye salgsmuligheder for MAN Diesel & Turbo, fortæller Ole Grøne, Senior Vice President Low-Speed Sales and Promotions, til ShippingWatch.

"Det er temmelig epokegørende. Tidligere i år fejrede vi, at Selandia som første oceangående skib sejlede ud med olie som brændstof, mens det gængse brændstof var kul. I dag er der af miljøårsager meget fokus på  at skifte til gas. Og det her er det første oceangående skib, der gør det. Så teknologisk repræsenterer det en helt ny epoke," siger Ole Grøne.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Minekæmpe køber yderligere tre LNG-drevne skibe

BHP Billiton føjer tre LNG-drevne tørlastskibe til sin flåde i løbet af de næste seks til ni måneder, skriver nyhedsbureau. Mineselskabet satser på flydende naturgas som et overgangsbrændstof.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs