ShippingWatch

Sohn: Stort kinesisk marked for danske leverandører

Stærke danske udstyrsproducenter til den maritime industri skal være endnu mere globale og ikke lade sig "nøjes" med Mærsks nye skibe i Korea, siger Ole Sohn til ShippingWatch. Han gør status efter møder med bl.a. Cosco og China Shipping Group.

De stærke danske udstyrsproducenter til den maritime industri, der har udviklet sig som en vigtig og tung branche, efter at de store danske skibsværfter bukkede under, skal være endnu mere globale og bygge videre på sine leverancer til bl.a. A.P. Møller - Mærsks nybygninger i Asien. Det siger Erhvervs- og vækstminister Ole Sohn i en status efter den forløbne uges rundrejse i Kina og Singapore med en række møder med ledende shipping- og maritime interesser.

 

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Maersk og 22 andre rederier fik bøder af Sydkoreas konkurrencemyndighed, tank- og tørlastrederiet Norden vil stadig købe ”sorte” skibe, og Hafnia kan få svært ved at finansiere skibskøb fra konkurrent.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs