ShippingWatch

Medie: Svitzer ude af Concordia-bjærgning

Der er nu to selskaber tilbage i budkrigen om bjærningen af det forulykkede krydstogtskib Costa Concordia, og Svitzer er ikke et af dem, skriver Lloyd's List.

Foto: John Hansen

A.P. Møller - Mærsk-ejede Svitzer har været nævnt i flere gange som en mulig operatør af Costa Concordias bjærgning, men ifølge Lloyd's Lists oplysninger, er kun amerikanske Titan Salvage og hollandske Smit Salvage tilbage i budprocessen.

Det er blevet besluttet, at Costa Concordia skal bjærges i et stykke, hvilket vurderes vil få omkostningerne ved operationen op på 288 mio. USD. At bjærge skibet samlet i stedet for i dele er den dyreste løsning, men årsagen er, at det vil skade miljøet mindst muligt.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste artikler på ShippingWatch

Myndighed har anket dom over krænkelsesdømt Maersk-kaptajn, logistikoncernen DSV vokser kraftigt i Sydamerika, Europas behov for kul åbner nyt marked for tørlast, og Maersk Broker erklærer sig parat til vækst inden for tank.

Celsius Shipping er sluppet ud af russisk dilemma

Celsius Shipping med danskeren Jeppe Jensen i spidsen behøver ikke længere at se magtesløst til, mens et af dets skibe anløber en russisk havn. Kontrakten med kinesisk energiselskab er udløbet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs