Mindre kinesisk eksport vil ramme mellemstore tankskibe

På trods af at landets olielagre vokser med 0,7 millioner tønder om dagen, og at landet har overhalet USA på raffinaderikapaciteten, sættes der nu en bremse for eksporten af raffinerede olieprodukter.
Ifølge Bimco har VLCC- og Aframax-skibe oplevet den største stigning i efterspørgslen på grund af Kinas øgede import af råolie. | Foto: Edgar Su/Reuters/Ritzau Scanpix
Ifølge Bimco har VLCC- og Aframax-skibe oplevet den største stigning i efterspørgslen på grund af Kinas øgede import af råolie. | Foto: Edgar Su/Reuters/Ritzau Scanpix

Der er gået vokseværk i de kinesiske råolielagre, og det gør landet til en vigtig faktor for tankmarkedet i de kommende år.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også