Kina bliver mere afgørende for efterspørgslen på tankskibe

Den voksende kinesiske raffinaderikapacitet gør landet til den klart største importør af råolie i de kommende år, skriver Poten & Partners.
En VLCC supertanker under konstruktion på værftet Guangzhou Longxue Shipbuilding i Kina. | Foto: Li Huang/AP/Ritzau Scanpix
En VLCC supertanker under konstruktion på værftet Guangzhou Longxue Shipbuilding i Kina. | Foto: Li Huang/AP/Ritzau Scanpix

Rederierne kan se frem til at sejle stigende mængder råolie på de lange strækninger til Kina i de kommende år.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også