ShippingWatch

Branche er villig til at forsikre skibe lastet med ukrainsk korn

Skibe, der sejler ukrainsk korn ud af tre sortehavshavne, skal have ekstra forsikringsdækning på grund af krigen mellem Rusland og Ukraine. Branchen er dog villig til at løbe risikoen, siger britisk specialist i maritim krigsforsikring.

Foto: Stringer/Reuters/Ritzau Scanpix

Da den FN-ledede aftale om eksport af ukrainsk korn gennem Sortehavet blev offentliggjort, frygtede Richard Young fra forsikringsselskabet Beazley, at det kunne blive svært at få fragtskibene forsikret.

Den frygt er imidlertid blevet gjort til skamme, konstaterede han mandag på et webinar arrangeret af shippingorganisationen Bimco om det initiativ til eksport af ukrainsk korn, der blev lanceret i juli under navnet Black Sea Grain Initiative.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Rederier er usikre på de kommende CII-regler for skibes CO2-udledninger. Ammoniak kan blive vigtigt brændstof, men kræver enorm produktion. Nye EU-sanktioner mod Rusland kan omgås, siger advokat. Og Norden undgår straf i sag om falske logbøger.

Carsten Mortensens Dee4 Capital sælger ud igen

Dee4 Capital Partners med tidligere Norden- og BW Group-topchef Carsten Mortensen sælger endnu et tankskib - denne gang til græsk skibsreder og lander millionfortjeneste, viser tal i VesselsValue.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs